ترافیک دانشجوی خارجی در بابلسر

دانشجویان خارجی به بابلسر اقبال نشان می‌دهند.

دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان منطقه سبب شد مازندران این خطه خوش آب و هوای شمال کشور به یکی از کانون‌های مهم جذب دانشجویان خارجی در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی تبدیل شود.
به گزارش 
میزبان به نقل از ایرنا دانشجویان خارجی که برای تحصیل به مازندران سفر کردند از کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان، اندونزی و نیجریه برای تحصیل خود را به این خطه از شمال رساندند.
دانشگاه مازندران واقع در ساحل خزر در بابلسر در بین دانشگاه‌های مازندران بیشترین دانشجوی خارجی را از کشورهای مختلف جذب کرد.
دانشگاه مازندران به همراه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حدود هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل دارند که از این تعداد دانشجوی خارجی دانشگاه مازندران با 629دانشجوی خارجی در بین دانشگاه‌های مازندران بیشترین دانشجوی خارجی را جذب کرد.

بابلسر که به نگین گردشگری کشور شهرت دارد با جاذبه‌های خوب طبیعی دانشجویان خارجی به همراه خانواده‌های آنها این شهر ساحلی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

از طرف دیگر تنوع رشته های مختلف در دانشگاه مازندران به همراه حضور اساتید مجرب در این دانشگاه سبب شد که فرایند جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه افزایشی باشد.

دانشجویان خارجی که برای تحصیل به دانشگاه مازندران سفر کردند از کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان، اندونزی و نیجریه برای تحصیل خود را به این خطه از شمال رساندند.

این دانشجویان در رشته های مختلف پزشکی و علوم انسانی، علوم پایه، زبان‌های خارجی، تربیت بدنی، الهیات و علوم قرآنی، به همراه علوم اقتصادی و گردشگری در دانشگاه های مازندران تحصیل می کنند.

کسب رتبه های ممتاز از سوی دانشگاه‌های معین و موثر در مازندران سبب شد که این استان به کانونی برای جذب دانشجویان خارجی تبدیل شود.
فاصله نزدیک دانشگاه‌های مازندران، به خصوص دانشگاه معین استان به ساحل خزر سبب شد که دانشجویان خارجی به همراه خانواده‌
های آنها تحصیل در این استان برای آنها جاذبه داشته باشد و ایام خوشی را در زمان تحصل تجربه کنند.